Obchodné podmienky

Obchodné podmienky fcstore.sk

Vitajte v internetovom obchode Obchod – FCStore.

Prosíme, prečítajte si tieto Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu FC Spartak, a.s. obsahujúce Vaše práva a povinnosti pri nakupovaní v našom internetovom obchode, platné a účinné od 1.10.2024

1. Všeobecné ustanovenia

1.1. Prevádzkovateľom internetového obchodu Obchod – FCStore je naša spoločnosť FC Spartak, a.s., so sídlom: Dolné Bašty 14, 917 01 Trnava, IČO: 36 247 057, DIČ: 2021641776, IČ DPH: SK2021641776, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sa, vložka č.: 10229/T.
V týchto obchodných podmienkach bude spoločnosť FC Spartak, a.s. označovaná ako „My“ alebo „Naša spoločnosť“.
1.2. Pokiaľ tieto obchodné podmienky odkazujú na Vás, máme tým na mysli Vás ako fyzickú osobu používajúcu internetový obchod v postavení spotrebiteľa.
Internetovým obchodom sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie nami prevádzkovaný internetový obchod na doméne 
Obchod – FCStore.
1.3. Tieto obchodné podmienky sa Vás týkajú iba v prípade, že pri uzatváraní zmluvy vystupujete voči našej spoločnosti v postavení spotrebiteľa. Pokiaľ s nami chcete uzatvoriť zmluvu ako podnikateľ, vzťahujú sa na Vás osobitné obchodné podmienky určené pre podnikateľov, ktoré nájdete na osobitnom odkaze uverejnenom na webovej stránke nášho Internetového obchodu.
1.4. Pre lepšie porozumenie týchto obchodných podmienok si dovoľujeme oboznámiť Vás so základnými pojmami dôležitými pri ich výklade:
Obchodník – je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Pre účel nášho vzťahu s Vami ako spotrebiteľom je Obchodníkom Naša spoločnosť.
Spotrebiteľ – je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Pokiaľ spadáte v súvislosti s nákupom v našom internetovom obchode do tejto definície, tak sa môžete považovať za Spotrebiteľa vo vzťahu k Našej spoločnosti.
Spotrebiteľská zmluva – každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.
Tovar – akákoľvek hmotná hnuteľná vec.
Produkt – tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.
Predajná cena – konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu.

a/ spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (§ 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení),

b/ fyzická osoba-podnikateľ alebo právnická osoba, ktorí svojou objednávkou vstúpili do zmluvného vzťahu s predávajúcim (ďalej len „spotrebiteľ“ alebo „kupujúci“ alebo „zmluvná strana“).

1.5. Tovar: výrobky v ponuke internetového obchodu fcstore.sk

2. KONTAKTNÉ ÚDAJE

Obchodné meno:

FC Spartak, a.s.

Sídlo:

Dolné Bašty 14, 917 01 Trnava

Adresa na poštové
reklamácie a odstúpenia

Dolné Bašty 14, 91701, Trnava,
Slovenská republika

Adresa na poštové
vrátenie tovaru (reklamácie a odstúpenia)

Dolné Bašty 14, 91701, Trnava,
Slovenská republika

Telefónne číslo:

Nina Bardiovská, +421948 399 043

E-mailová adresa:

fcstore@fcspartaktrnava.com

1.7. Dozor nad dodržiavaním práv spotrebiteľa a povinností predávajúceho pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku vykonáva :

Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, PO BOX 5, 820 07 Bratislava 27, odbor výkonu dozoru, tel. č.: 02/ 58272127, 02/58272104, e-mail: ba@soi.sk.

1.8. Zaslaním objednávky na kúpu tovaru kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí s obchodnými podmienkami internetového obchodu shop.skslovan.com, vrátane dodacích a platobných podmienok, s podmienkami reklamačného konania a s podmienkami spracovávania osobných údajov kupujúceho.

3.ÚČEL A ZÁVÄZNOSŤ OBCHODNÝCH PODMIENOK

 

3.1. Nákupom v našom internetovom obchode s nami uzatvárate zmluvu, ktorej obsah a podmienky sa spravujú týmito obchodnými podmienkami a všeobecne záväznými právnymi predpismi, a to najmä Občianskym zákonníkom, Zákonom o ochrane spotrebiteľa a Zákonom o elektronickom obchode.
3.2. Pre nákup v internetovom obchode je nevyhnutné aby ste schválili tieto obchodné podmienky. Schválenie prebieha v rámci nákupného procesu, vždy pred záväzným odoslaním Vašej objednávky.
3.3. S týmito obchodnými podmienkami súvisia aj ďalšie dokumenty, ktoré upravujú práva a povinnosti ako napríklad podmienky ochrany osobných údajov a podobne. Oboznámenie sa s týmito ďalšími dokumentami a ich odsúhlasenie môže byť podmienkou uzatvorenia zmluvy s Nami.
3.4. Pri nákupe tovaru v našom internetovom obchode sú pre Vás záväzné obchodné podmienky v znení, v akom ste ich odsúhlasili v objednávkovom procese.
3.5. Pokiaľ by súčasťou zmluvy bolo opakované plnenie alebo poskytovanie služieb po určitú dobu, tak môže dôjsť k zmene obchodných podmienok aplikovaných na Váš vzťah s nami, v takom prípade, Vás ale na zmenu upozorníme a umožníme Vám uplatniť práva, ktoré Vám patria v súvislosti so zmenou obchodných podmienok podľa všeobecne záväzných právnych predpisov.

 

4.NÁKUP PROSTREDNÍCTVOM INTERNETOVÉHO OBCHODU

 

4.1. Nákup na internetovom obchode môžete zrealizovať prostredníctvom elektronického objednávkového formulára, ktorý Vám za týmto účelom v internetovom obchode sprístupňujeme.
4.2. Formulár si vyžaduje aby ste si v internetovom obchode zvolili tovar, o ktorý máte záujem a vyplnili Vaše údaje nevyhnutné pre uzatvorenie zmluvy. Máte zodpovednosť za to, že údaje vo formulári ste vyplnili správne a úplne. Vyplnený a odoslaný formulár predstavuje objednávku, resp. Váš návrh na uzatvorenie zmluvy s Našou spoločnosťou, ktorej predmet je definovaný obsahom objednávkového formulára a týchto obchodných podmienok.
4.3. Objednávka sa pre Vás stáva záväznou momentom, keď ju odošlete prostredníctvom tlačidla označeného ako „objednávka s povinnosťou platby“, prípadne iného vhodného označenia rovnakého významu.
4.4. Až do odoslania objednávky môžete objednávkový formulár a obsah Vášho nákupného košíka upravovať. Následná zmena objednávky po jej odoslaní je možná, avšak až našom vzájomnom odsúhlasení jej zmeny.
4.5. Po doručení objednávky Vám bezodkladne objednávku potvrdíme, pričom súčasťou potvrdenia bude aj obsah Vašej objednávky a týchto obchodných podmienok, ktoré tvoria obsah Vašej zmluvy s nami.
4.6. Zmluva s našou spoločnosťou je uzatvorená momentom potvrdenia Vašej objednávky. Svoju objednávku môžete kedykoľvek do expedovania tovaru zrušiť. Týmto nie je dotknuté Vaše právo na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku, tak ako je opísané ďalej v týchto obchodných podmienkach.
4.7. Naša spoločnosť má právo odmietnuť Vašu objednávku alebo odstúpiť od zmluvy v prípade nedodania tovaru z dôvodu vyššej moci, z dôvodu ukončenia jeho výroby, z dôvodu jeho vypredania alebo z dôvodu nemožnosti dodania v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Pokiaľ takáto situácia nastane, budeme Vás o tom bezodkladne informovať a ponúkneme Vám možnosť dodania náhradného tovaru. V prípade, že bola pri odoslaní Vašej objednávky uhradená predajná cena, tak Vám táto bude do 14 dní vrátená, ibaže by ste súhlasili s náhradným plnením, ktorého hodnota sa kryje s uhradenou cenou.

5. Dodacie a platobné podmienky

 

5.1. Termín dodania je do 14 dní od prijatia objednávky (v prípade platby vopred sa objednávka považuje za prijatú pripísaním platby na účet predávajúceho).

5.2. Pri objednávaní personalizovaného tovaru (dresu) bude tovar odoslaný kupujúcemu až po pripísaní platby na účet predávajúceho a následnej výrobe tovaru ( do 14 dní).

5.3 Pri dodaní objednaného tovaru
poštou platia nasledovné termíny dodania:

  • Slovensko, Česká republika – 7 dní
  • Európa – 14 dní
  • Zbytok Sveta (mimo Európy)
    21 dní

5.4. Predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu v deklarovanom termíne dodania, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ sa písomne nedohodnú inak.

5.5. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.

5.4. Kupujúci je povinný prevziať tovar
v mieste, ktoré je dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto”). Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah”).

5.5. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na Miesto a v Časovom rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o dodaní tovaru a zaplatení kúpnej ceny (v prípade dodania tovaru na dobierku). Splnomocnená osoba je povinná na prevzatie tovaru predložiť predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky.

5.6. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na Miesto a v Časovom rozsahu, jeho prevzatie kupujúcim alebo splnomocnenou osobou a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny, doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim, alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.

5.7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na Mieste a v Časovom rozsahu, alebo v prípade, ak kupujúci bez relevantného dôvodu neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí Časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov pokusu o neúspešné doručenie tovaru na Miesto a v Časovom rozsahu.

5.8. Kupujúci je povinný pri prevzatí skontrolovať tovar vrátane obalu ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady tovaru či obalu, zástupca predávajúceho umožní kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou, alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle reklamačného poriadku uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho alebo určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru znáša predávajúci.

5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v bode 5.2. týchto obchodných podmienok stornovať objednávku a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia storna objednávky bezhotovostným prevodom na bankový účet určený kupujúcim.

5.10. Predávajúci akceptuje nasledujúce formy
platby:

  1. platba vopred bankovým prevodom,
  2. na dobierku pri doručení tovaru
    (hotovosť preberá od kupujúceho prepravca)
  3. platba kartou na výdajnom mieste.

5.11. Spôsoby dodania a poplatky:

  • Ceny podľa cenníka spoločnosti
    Zasielkovňa.sk

5.12. V prípade, že reálna hmotnosť
objednávky do zahraničia presiahne váhu odhadnutú v objednávke bude kupujúci
kontaktovaný ohľadom doplatenia poštovného.

5.13. Podmienky osobného odberu:

  • len pri platbe prevodom vopred,
  • po pripísaní platby na účet Vám
    bude odoslaný mail s informáciou o termíne prevzatia tovaru,
  • osobný odber je možný na
    sekretariáte klub (v dňoch štvrtok a piatok).

6.ZÁKONNÁ ZODPOVEDNOSŤ OBCHODNÍKA ZA VADY TOVARU

Ako obchodník zodpovedáme za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho
dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. Táto lehota môže
byť skrátená až na jeden rok od dodania tovaru v prípade predaja použitých
vecí.

6.1. V zmysle § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z., v platnom znení, má právo spotrebiteľ v prípade nákupu tovaru formou uzatvorenia zmluvy na diaľku odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

6.2. Formulár odstúpenia od zmluvy sa nachádza tu ( http://jaspi.justice.gov.sk/…14102Pr2.pdf)

6.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená splnomocnená osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme tovar.

6.4. Do 14 dní od uplatnenia práva na odstúpenie lehoty spotrebiteľ zašle tovar na adresu predávajúceho. Lehota je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle tovar na prepravu najneskôr posledný deň lehoty.

6.5. Priame náklady na vrátenie tovaru z dôvodu odstúpenia od zmluvy znáša spotrebiteľ.

6.6. Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý, alebo poškodený, alebo neúplný, predávajúci má právo uplatniť si voči spotrebiteľovi právo na náhradu škody na príslušnom súde v občianskoprávnom konaní.

6.7. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ je povinný informovať predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adresu klubu, e-mail: fcstore@fcspartaktrnava.com

6.8. V prípade záujmu môže spotrebiteľ vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho použitím formuláru v zmysle bodu 6.2.

6.9. Ak spotrebiteľ využije možnosť odstúpenia od zmluvy v zmysle bodu 6.8. prijatie odstúpenia od zmluvy predávajúci bezodkladne potvrdí e-mailom.

6.10. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy zašle spotrebiteľ preukázateľne najneskôr v deň uplynutia lehoty na

odstúpenie od zmluvy.

6.11. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
a tiež v prípade predaja tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.

7.VADNÝ TOVAR

7.1. Tovar má vadu ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami, najmä
ak:
– nezodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzenému v potvrdenej objednávke (resp. opisu, druhu tovaru v opise tovaru uverejnenom v internetovom
obchode v čase zadania potvrdenej objednávky);
– nie je vhodný na konkrétny účel, s ktorým ste nás oboznámili najneskôr pred našim potvrdením objednávky, pričom ide o účel s ktorým sme súhlasili;
– nevyznačuje sa v potvrdenej objednávke vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“) (za schopnosť sa považuje aj schopnosť opísané v opise tovaru uverejnenom v internetovom obchode v čase
zadania potvrdenej objednávky);
– nevyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v potvrdenej objednávke (resp. vlastnosťami v opise tovaru uverejnenom v internetovom obchode v čase
zadania potvrdenej objednávky),
– nie je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v potvrdenej objednávke (resp. príslušenstvom v opise tovaru uverejnenom v internetovom obchode v čase zadania potvrdenej objednávky);
– nie je dodaný s návodom na použitie, ako bolo vymedzené v potvrdenej objednávke (resp. ak bol návod súčasťou tovaru podľa opisu tovaru uverejnenom v internetovom obchode v čase zadania potvrdenej objednávky).
Tovar možno považovať za vadný tiež vtedy keď:
– nie je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované;
– nezodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré sme Vám sprístupnili pred uzavretím zmluvy (resp. zadaním potvrdenej objednávky);
– nie je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môžete dôvodne očakávať, a
– nie je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môžete dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie nás alebo inej osoby v rovnakom
dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej označení (za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie) – ibaže sme si z opodstatneného dôvodu nemohli neboli vedomí alebo nemohli byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo Vaše rozhodnutie uzavrieť zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené.

8.VYTKNUTIE VADY A VYBAVENIE VYTKNUTIA VADY

 

8.1. Vadu môžete vytknúť v ktorejkoľvek našej predajni, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese uvedenej v článku ‎2 týchto obchodných podmienok. Vadu môžete vytknúť aj u inej osoby, pokiaľ sme Vám takú oznámili.

8.2. Ak ste vadu vytkli poštovou zásielkou, ktorú sme odopreli prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia. Bezodkladne po vytknutí vady sme povinný poskytnúť Vám písomné potvrdenie o vytknutí vady. Písomné potvrdenie o vytknutí vady musí obsahovať lehotu, v ktorej vadu odstránime. Táto lehota musí byť primeraná, čo znamená že pôjde o najkratší čas, ktorý potrebujeme na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady. Lehota ale nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

8.3. V prípade, že zodpovednosť za vady odmietneme, tak sme povinný Vám dôvody odmietnutia oznámiť písomne. Pokiaľ o odmietnutí našej zodpovednosti za vady znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukážete našu zodpovednosť za vady, môžete vytknúť vadu opakovane a naša spoločnosť už nebude môcť odmietnuť zodpovednosť za vadu. Pri opakovanom vytknutí vady sa pritom už nebude aplikovať lehota podľa bodu ‎1 týchto obchodných podmienok. Vaše náklady spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom Vám v rozsahu účelne vynaložených nákladov musíme nahradiť. Toto právo si musíte uplatniť najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy.

9.NÁROKY Z VADY TOVARU

9.1. Ak sa na tovare vyskytne vada, za ktorú zodpovedáme, tak máte právo na:
– odstránenie vady opravou alebo výmenou,
– právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
– právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

9.2. Môžete odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si nesplníme povinnosti, ktoré nám vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže by ste v čase vytknutia vady boli v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti.

9.3. Práva zo zodpovednosti za vady si môžete uplatniť, len ak ste vytkli vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr ale v lehote podľa bodu ‎1. týchto obchodných podmienok. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje Vaše právo na náhradu škody, ktorá Vám z vady vznikla.

10.ODSTRÁNENIE VADY VÝMENOU ALEBO OPRAVOU
TOVARU

10.1. Máte právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou tovaru.
10.2. Nemôžete si zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by nám v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by Vám druhý spôsob odstránenia vady spôsobil značné ťažkosti.
10.3. Môžeme odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností spomínané v predchádzajúcom bode týchto obchodných podmienok.
10.4. Tovar opravíme alebo vymeníme v primeranej lehote po tom, čo ste vadu vytkli, bezplatne, na vlastné náklady, a tak aby sme Vám spôsobili závažné ťažkosti s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý tovar požadujete. Na účely opravy alebo výmeny tovaru nám tovar musíte odovzdať alebo sprístupniť.

10.5. Ak opravený alebo náhradný tovar neprevezmete v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ste ho mali prevziať, môžeme tento tovar predať. Pri tovare väčšej hodnoty Vás o zamýšľanom predaji vopred upovedomíme a poskytneme Vám primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.

10.6. Ak si uplatníte právo na podiel z výťažku v primeranej lehote, ktorú Vám oznámime, tak Vám bezodkladne po predaji tovaru vyplatíme výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré sme účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj. Ak sa tovar nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré sme účelne vynaložili na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by sme museli nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj, môžeme tovar na vlastné náklady zničiť.

 

 

11.ZĽAVA Z KÚPNEJ CENY  AODSTÚPENIE OD ZMLUVY

 

11.1. Právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny a právo na odstúpenie od zmluvy si môžete v prípade vád tovaru uplatniť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na zjednanie nápravy, ak
– Sme Vám tovar napriek akceptovaniu Vášho uplatnenia práva na výmenu alebo opravu tovaru neopravili ani nevymenili,
– Sme tovar neopravili ani nevymenili v súlade s bodom ‎11. týchto obchodných podmienok,

-tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
– vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
– vyhlásili sme alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Vás.
11.2. Pri posudzovaní Vášho práva na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a Naša možnosť od Vás objektívne žiadať, aby ste dôverovali v Našu schopnosť odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
11.3. Nemôžete odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak ste sa spolupodieľali na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
11.4. Ak sa zmluva (resp. potvrdená objednávka) týka kúpy viacerých vecí (položiek tovaru), môžete od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným položkám môžete odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že budete mať záujem ponechať si ostatný tovar bez vadného tovaru. Po odstúpení od zmluvy alebo jej časti Nám musíte tovar vrátiť.

 

11.5. Po odstúpení od zmluvy Vám musíme vrátiť kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru alebo po preukázaní, že ste nám tovar zaslal, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
11.6. Kúpnu cenu Vám vrátime alebo zľavu z kúpnej ceny Vám vyplatíme rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri zaplatení kúpnej ceny, ibaže by ste súhlasili s iným spôsobom vrátenia (resp. úhrady). Všetky náklady spojené s úhradou znášame my.

12.PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY BEZ UVEDENIA DÔVODU

Máte právo bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy, ktorú s nami uzatvárate pri nákupe tovaru v našom internetovom obchode. Uvedené právo vyplýva zo skutočnosti, že zmluva uzatvorená nákupom v našom internetovom obchode je tzv. zmluvou uzatvorenou na diaľku, kedy máte zákonom garantované právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu.

 

13. LEHOTA NA UPLATNENIE PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY BEZ UVEDENIA DÔVODU

13.1. Vaše právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu môžete uplatniť kedykoľvek do uplynutia 14 dní odo dňa kedy ste si prevzali zakúpený tovar.
13.2. Na účely určenia lehoty k uplatneniu práva na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu sa prevzatím zakúpeného tovaru rozumie moment kedy si Vy alebo Vami určená tretia osoba (okrem dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
– tovary objednané v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
– dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
– tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
13.3. Pre vylúčenie pochybností, právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu si môžete uplatniť aj predtým ako Vám prevezmete zakúpený tovar a začne plynúť 14-dňová lehota viazaná na moment prevzatia tovaru.
13.4. Lehota na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu je zachovaná ak nám aspoň najneskôr v posledný deň lehoty odošlete oznámenie o odstúpení od zmluvy.
13.5. Pri pochybnostiach o doručení sa Vami odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak viete 
preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú sme Vám za týmto účelom oznámili

 

 

 

14. PODMIENKY A POSTUP PRI NA UPLATNENÍ
PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY BEZ UVEDENIA DÔVODU

 

14.1. Vaše právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu si môžete uplatniť v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, a to buď zaslaním Vášho oznámenia:
– Poštou na adresu uvedenú v článku ‎2 týchto obchodných podmienok alebo
– E-mailom na e-mailovú adresu uvedenú v článku ‎2 týchto obchodných podmienok. Za účelom uplatnenia Vášho práva na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu
Vám poskytneme formulár použiteľný na uplatnenie Vášho práva. Formulár je dostupný aj na tomto odkaze: Kontakt
– FCStore

14.2. Pri pochybnostiach o doručení sa Vami odoslané oznámenie o
odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak viete preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú sme Vám za týmto účelom oznámili.
12.3. Svoje právo na odstúpenie bez uvedenia dôvodu si môžete uplatniť ku všetkým tovarom dodaným na základe zmluvy (resp. Vašej potvrdenej objednávky) alebo aj vo vzťahu k jednotlivým alebo viacerým tovarom v objednávke, pokiaľ bolo predmetom objednávky viacero tovarov.

 

 15. VAŠE PRÁVA A POVINNOSTI PO UPLATNENÍ PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY BEZ UVEDENIA DÔVODU

 

15.1. Do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy ste povinný zaslať nám tovar späť alebo tovar odovzdať nám prípadne nami určenej osobe, ibaže by sme Vám oznámili, že si tovar prevezmeme sami. Lehotu na vrátenie tovaru dodržíte pokiaľ tovar aspoň odošlete najneskôr v posledný deň lehoty.
15.2. Vrátenie tovaru môžete vykonať zaslaním tovaru na adresu uvedenú v článku ‎2 týchto obchodných podmienok.
15.3. Náklady na vrátenie tovaru, vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, znášate Vy. Zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v
dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

 

 

16. NAŠE PRÁVA A POVINNOSTI PO UPLATNENÍ PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY BEZ UVEDENIA DÔVODU

 

16.1. Ako obchodník sme povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Vám všetky platby, ktoré sme od Vás
prijali na základe alebo v súvislosti so zmluvou (vrátane prípadnej doplnkovej zmluvy), od ktorej odstupujete, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
16.2. Platby Vám musíme vrátiť v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak ste neodstúpili od celej zmluvy. Pokiaľ sa nedohodneme inak, tak platby Vám vrátime rovnakým spôsobom, aký ste použili pri ich úhrade.
16.3. Ako obchodník Vám nemôžeme účtovať dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
16.4. Nie sme povinní uhradiť Vám dodatočné náklady, ak ste si výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší nami ponúkaný bežný spôsob dodania. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na
dodanie, ktoré ste si zvolili a nákladmi na nami ponúkaný najlacnejší bežný spôsob dodania.
16.5. Nie sme povinní vrátiť Vám platby dokým nám nevrátite tovar alebo kým nepreukážete zaslanie tovaru späť nám, ibaže by sme Vám navrhli, že si tovar vyzdvihneme osobne alebo prostredníctvom nami určenej osoby.
16.6. Jednostranné započítanie pohľadávok našich, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy sa zakazuje.

 

17.POUČENIE O PRÁVE PODAŤ ŽIADOSŤ O NÁPRAVU

Máte právo podať nám žiadosť o nápravu, pokiaľ nie ste spokojný so spôsobom akým bolo vybavené Vaše uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady tovaru (reklamácia) alebo ak sa domnievate, že sme porušili iné Vaše spotrebiteľské práva. Ak vašu žiadosť zamietneme alebo na ňu neodpovieme do 30 dní odo dňa jej
odoslania máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.

 

 

18.ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

 

18.1. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS) je postup zameraný na dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom a na predchádzanie vzniku súdnych sporov medzi týmito dvoma subjektmi.
18.2. Subjektom pre alternatívne riešenie sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, P.O. Box 29, 827 99 Bratislava, web ars@soi.sk, adr@soi.sk alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam nájdete na stránke mhsr.sk).
18.3. Máte právo vybrať si subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov. Môžete takisto využiť aj platformu pre riešenie alternatívneho riešenia sporov, ktorú zriadila Európska komisia na adrese 
http://ec.europa.eu/consumers/odr/  a tiež na https://esc-sr.sk/ . Viac informácií o alternatívnom riešení sporov a subjektoch riešenia sporov nájdete aj tu: https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

 

19.ORGÁN DOZORU

Dohľad na dodržiavaním našich povinností vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia, sídlo Bajkalská 21/A 827 99 Bratislava, info@soi.sk.

 

 

20.OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

 

Detaily o spracovaní Vašich osobných údajov a Vašich právach pri ich spracovaní nájdete v Pravidlách o ochrane osobných údajov, tieto si môžete prečítať po kliknutí na nasledujúci odkaz: GDPR – FCStore Pravidlách o ochrane osobných údajov sú súčasťou týchto obchodných podmienok.

 

 

21.ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

21.1. Práva a povinnosti medzi nami sa riadia týmito obchodnými podmienkami a právnym poriadkom krajiny, určenej záväznými predpismi Európskej únie o rozhodnom práve.
21.2. Znenie týchto obchodných podmienok je vyhotovene a záväzné v slovenskom jazyku.
21.3. V prípade ak sa stane niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, zostávajú ostatné ustanovenia týchto obchodných podmienok nedotknuté takýmto neplatným, neúčinným alebo
nevykonateľným ustanovením.

 

21.4. Ak nastane situácia podľa predchádzajúcej vety nahradíme takéto neplatné, neúčinné alebo
nevykonateľné ustanovenie novým platným, účinným a vykonateľným ustanovením, tak aby bol zachovaný účel sledovaný dotknutím ustanovením obchodných podmienok.
21.5. Účinnosťou a platnosťou týchto obchodných podmienok sa rušia všetky doteraz platné
 účinné obchodné podmienky týkajúce sa
nákupu spotrebiteľov na našom internetovom obchode.


21.6. Zaslaním objednávky potvrdzujete, že ste si tieto obchodné podmienky prečítali a v celom rozsahu s nimi súhlasíte. Obchodné podmienky pre Vás platia v znení ako ste ich schválili v čase odoslania potvrdenej objednávky.
21.7. Máme právo na zmenu týchto obchodných podmienok, zmena je účinná momentom zverejnenia podmienok na stránke internetového obchodu. Zmena sa nedotýka Vašich objednávok odoslaných pred časom vydania nových obchodných podmienok.
21.8. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť odo dňa 1.10.2024